Blog

Ako vybrať hračky podľa vekovej kategorie

hračky podla vekovej kategorie

 

Aké hračky odporúčame pokiaľ pohybový aparát je vo vývoji?

Dieťa sa počas vývoja neustále formuje. Aby sa základné pohybové schopnosti ako lezenie , chodenie, beh, skok …vhodne vyvíjali , musíme rozlišovať aj jednotlivé vekové kategórie dieťaťa. Začiatky pohybových aktivít sú u dieťaťa nešikovné a neisté. Postupne sa dieťa dostane na úroveň, keď je schopné svoju stabilitu pohybu a nácvik kombinovať a používať.

Krátko o základných schopnostiach:

zrkadielko-looky Hračky Lezenie je najobľúbenejšou činnosťou pre dieťa až do 5 roku. Týmto spôsobom objavuje okolitý svet, pričom používa všetky štyri končatiny.Typy na hračky ktoré rozvíjajú aj schopnosť lezenie je napr.:zrkadielko looky pre rozvoj motoriky, stimulačné loptičky, detská deka s vodou, hracia deka otočná

Chodenie od 12 mesiacov po 5 rokoch je istejšie a sebavedomejšie. Dávame prednosť a aj odporúčame používať chodítká pri prvých krokoch a v časom aj odrážadlá.

ecotoys_choditko_pre_mensie_deti_od_1_rokov_rozvija_koordinaciu_drevena

ecotoys_bicykel_odrazadlo_3in1_pre_mensie_deti_pre_skolkarov_a_predskolakov_pre_dievcata_ruzova_farba_rozvija_koordinaciu

Beh – do 5 roku nie je charakteristická lietajúca fáza. Práca nôh a rúk ešte nie je skoordinovaná, ale vypracuje sa po 5 roku.

Hra - škôlka

Skok– sa vyvíja dostatočným nácvikom.V začiatočnej fáze dieťa používa obidve nohy, neskôr jednu nohu využíva na odrazenie sa. Náš typ je na rozvíjanie skoku napr.: hra škôlka.

Magneticky_hra_Terc_a_sipky_pre_deti_Cirkus_Janod_3-rozvíja-koordináciu-koncentráciu

Hod– po 4 rokoch nastáva zmena. Do dovršenie tohto veku dieťa vytvára košíkovitý tvar na chytenie lopty. Po dostatočnom nácviku si osvojí techniku hodu. Odporúčame hračky ako má značka Janod- cirkus, ďalej stimulačné loptičky, hra hoď kruh

Odborná litaratúra vs. realita

Odborná literatúra poukazuje na fakt, že okolie tak sociálne ako aj spoločenské pôsobí na celkový vývoj dieťaťa. Tento proces závisí aj od podnebia, spoločenského zaradenia, od inštitúcie, kde sme prešli výchovným procesom a v neposlednom rade od rodinného zázemia.Život ľudí a detí žijúcich v 21. storočí sa značne líši od spôsobu života v predošlom období, a preto veľa ľudí má inú predstavu aj o učení. Tieto predstavy vyplývajú predovšetkým z vlastných skúseností, to však neznamená, že čas venovaný tomuto učeniu každý využíva rovnako, že každý sa rád učí, prípadne či človek vie ako sa má učiť.

PEXESO SO ZVUKMI Hračky jamita


Najčastejšie a najviac vyskytované formy obrazotvornosti sú rozprávky a hračky. V živote každého dieťaťa zohrávajú dôležitú úlohu hry, deti sa radi hrajú, vstupujú do rôznych rolí,pomocou čoho dokážu pretransformovať svoj vlastný každodenný život. Napodobňovanie je dôležitou súčasťou vývinu dieťaťa. Hra spôsobuje radosť, znižuje napätie a predstavuje svet rozprávok. Z pedagogického hľadiska je neoddeliteľnou súčasťou  aby sa dieťa mohol aktivizovať, a mohol využiť získané vedomosti v rámci hier. Hra vyvíja koncentráciu a logické myslenie, učí dieťaťa aby dodržiaval pravidlá, formuje jazykovú, komunikačnú gramotnosť. Teda medzi hrou a učením je veľmi úzky vzťah. Učenie hrou chodia ako ruka v ruke, veď dieťa získava poznanie hravou formou.

Hľadanie rovnováhy medzi rozvojovými metódami

Pedagógia Márie Montessori sa stala slávnou svojimi revolučnými myšlienkami v oblasti výchovy a vzdelávania. Bola vôbec prvou lekárkou v Taliansku, pracovala s postihnutými aj zdravými deťmi. Vypracovala vlastnú metodológiu výchovy, ktorej základom je dať deťom slobodný priestor a pomôcť im vtedy, keď to sami budú chcieť. Zdôrazňovala, že deti sa majú rozvíjať nielen po telesnej ale i po duševnej stránke rovnako, a tento rozvoj treba podporiť všemožne.

Goki hmatove vnemove pexeso Hračky Podľa M. Montessori je podstatou výchovy aktivita , že deťom netreba povedať, čo a ako majú robiť, tobôž neurobiť to miesto nich, treba nechať priestor ich kreativite a nechať ich, aby sa sami rozvíjali. Snažíme sa čo najviac, aby sme do našich sortimentov mohli zaradiť hry a hračky založené na princíp Montessori, lebo ozajstné Montessori pomôcky nie sú multifunkčné.

Podľa Márie Montessori treba dieťaťu dovoliť, aby robilo to, čo si samo vyberie. Dieťa totiž nemá učiteľa , alebo rad pohybov bez rozmýšľania napodobňovať, ale si ich má osvojiť a zdokonaliť sa v nich podľa vlastného tempa a vlastných skúseností. Podľa môjho názoru máme ešte možnosť usmerniť deti a vrátiť ich na správnu cestu. Podľa zásad M. Montessori im máme pomáhať v tom, aby to robili podľa vlastného uváženia a čo najlepšie ale sami, a to sa nám za pomoci hier nenápadne podarí.

Každý človek, bez ohľadu na svoj vek alebo pohlavie, sa rád hrá. No uvedomujme si, že V Montessori prostredí nenájdete “akože” hračky, lebo každá slúži na osvojenie si nejakej konkrétnej činnosti , uvedomenie si nejakej vlastnosti. Izolovaním tejto vlastnosti dáva dieťaťu možnosť lepšie sa na ňu koncentrovať a pochopiť ju, tým dieťa si s pomôckou trénuje jednu konkrétnu zručnosť. Okrem toho si buduje sústredenie, vytrvalosť, daná aktivita má preň jasný začiatok, priebeh, koniec.

 

Janod_vysivanie_zvieratka

Bolo by na škodu, keby sme túto našu spôsobilosť, schopnosť nechali vytratiť sa. Veľa vecí by sa dalo oveľa ľahšie vyriešiť, keby sme boli vo svojej práci vytrvalí, trpezlivo a poctivo by sme sa snažili nájsť východisko na vyriešenie problémov, a smelšie by sme aplikovali nové poznatky. Inovatívne nie je vždy nové, niekedy stačí znovu objaviť staré, osvedčené postupy a metódy práce.

 

 

 

03/01/21- Jamitka

Vasko Peter

Szólj hozzá te is!

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *